• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
دو شنبه 25 شهریور 1398
کد مطلب : 78785
+
-

ساخت 3 سالن نمایش  در سینما فرهنگ اراک

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: در طرحی کوتاه مدت، 3 سالن نمایش در سینما فرهنگ اراک ساخته می‌شود.

به گزارش ایسنا، «بهروز اکرمی» در جلسه بررسی وضعیت و پیگیری مشکلات سینما فرهنگ اراک بیان کرد: برای سینما فرهنگ 2 گزینه در گروه کاری با حضور مدیر کل دفتر اجتماعی استانداری مرکزی، مدیر کل ارشاد، شهردار اراک و شورای شهر، نظام مهندسی و ورثه و صاحبان سینما دنبال خواهد شد.

وی با بیان این‌که در گزینه کوتاه‌ مدت 3 سالن تفکیک شده در محل فعلی سینما فرهنگ با کمک اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری و اعتبارات و تسهیلات بانکی طراحی می‌شود افزود: در گزینه درازمدت نیز طرح توسعه سینما اجرا خواهد شد.

اکرمی بیان کرد: علاوه بر بحث سینما فرهنگ، استان مرکزی در اغلب شهرستان‌ها بدون سینماست. به همین دلیل مقرر شد که فرمانداران، دهیاران و بخشداران با همکاری اداره کل ارشاد اسلامی برای نمایش فیلم‌های روز کشور در شهرهای استان از سینما سیار استفاده کنند که هزینه ناچیزی دارد و این کار توسط شهرداران و دهیاران با نظارت فرمانداران انجام خواهد شد.

در این جلسه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با اشاره به 2 گزینه کوتاه‌مدت و بلندمدت برای سینما فرهنگ اراک افزود: در گزینه کوتاه‌مدت با مدیر سینما به توافق رسیدیم و می‌توانیم در دوره کوتاه 3 تا 6 ماهه 3 سالن نمایش فیلم را در مجموعه راه‌اندازی کنیم که این کار منوط به مشارکت شهرداری و شورای شهر و نظام بانکی است.

حجت‌الاسلام «عباس دانشی» هزینه مورد نیاز برای ساخت 3 سالن نمایش فیلم در مجموعه سینما فرهنگ را حدود 30 میلیارد تومان بیان کرد و گفت: یک‌سوم این هزینه از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأمین خواهد شد و دوسوم دیگر نیز باید از طریق تسهیلات بانکی و مشارکت شهرداری تأمین می‌شود.

وی با تأکید بر این‌که سینما فرهنگ یک مرکز نوستالژی برای اراک است و باید به عنوان یک ضرورت به آن نگاه شود بیان کرد: با اجرای گزینه کوتاه‌مدت بهره‌برداری از سینما در سازه فعلی برای دو، سه سال آینده ممکن خواهد بود، اما در طرح بلندمدت باید موقتا سالن دیگری را در شهر اراک به مدت 3 سال تجهیز کرد و سپس طرح توسعه سینما با مشارکت شهرداری و شورای شهر و دادن امتیاز تجاری به مالکان مانند سایر پردیس‌های سینمای کشور اجرایی شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید